skip to Main Content
Professioneel Adviseren En Presenteren In Teams

Professioneel adviseren en presenteren in teams

In het ‘Zorg van de zaak netwerk’ zijn meerdere organisaties gebundeld op het gebied van bedrijfsgezondheidszorg: arbodiensten, bedrijfsmaatschappelijk werk, psychologische dienstverlening, bedrijfsfysiotherapie en reïntegratie. MaetisAerdyn en Arbovitale zijn de arbodienstverleners. Voor de artsen bij MaetisAerdyn en Arbovitale werd een driedaags programma ontworpen op het gebied van ‘professioneel adviseren en presenteren‘.

Bedrijfsarts Didier Mutsaers :

Voor de arts is het essentieel dat hij/zij zich goed kan presenteren bij een nieuwe klant. Een aanbesteding wordt niet meer gewonnen door een accountmanager maar door de bedrijfsarts; dát is de persoon waar een organisatie mee aan het werk gaat en waarmee een klik moet zijn”.

In het driedaags programma wordt de deelnemende artsen geleerd hoe ze zich kunnen verplaatsen in ándere adviesrollen dan die van inhoudelijk expert alleen. Ook wordt aandacht besteedt de arts zich als betrouwbaar adviseur kan opstellen in het politieke/strategische spel tussen meerdere belanghebbenden in de praktijk. Op de laatste dag wordt een vraag van een potentiële klantorganisatie in zijn geheel doorlopen. Na het bestuderen van informatie uit het jaarverslag, houden de artsen interviews met de MT-leden van deze klant, die hiervoor speciaal zijn uitgenodigd. Vervolgens werken zij in teamverband aan meerdere voorstellen die zij later op de dag ook presenteren aan de MT leden. Nadat op iedere presentatie door een ervaren bedrijfsarts feedback is gegeven, beslist uiteraard de uitgenodigde klant met welk ‘artsenteam’ zij verder in zee zouden willen gaan. Dit levert een gezonde spanning en maakt dat iedereen zich van zijn beste kant laat zien.

Na de pilot werd de training herhaald opgenomen in het aanbod van de Tinguely Academy, het scholingsinstituut van Zorg van de Zaak.
Bedrijfsarts Didier Mutsaers hierover:

Al met al wordt deze driedaagse als een zeer waardevol gezien. De deelnemende bedrijfsartsen zijn hierna beter in staat om zich goed te presenteren, maar belangrijker nog, in staat om een nieuwe klant binnen te halen”.

 

Back To Top